Методичний вернісаж

Результативність методичної роботи у 2015/2016 н.р.
З метою стимулювання колективного творчого пошуку шляхів удосконалення навчально-виховного процесу, підготовки сприятливого інтелектуального підґрунтя для подальшої творчої співпраці вчителя та учня, у 2015-2016 н.р. педколектив школи  розпочав  роботу над науково-методичною проблемою Від інноваційних технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування особистості учня та підготовки його до життя в сучасних умовах ”.

    Роботу над проблемою сплановано на 5 років, при цьому кожний етап має своє завдання і мету.

Методична робота в школі ґрунтується на основі діагностики та прогнозування і спрямована на підвищення кваліфікації й професійної майстерності кожного вчителя.


До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних методичних комісій, творчих груп, наставниками молодих учителів.
Ефективно працювали методичні комісії (об’єднання) вчителів іноземних мов (кер. Проць Г.В.),  природничих наук (кер. Бенч О.В.), математики та інформатики (кер. Ільчук Л.М) вчителів початкових класів (кер.Гук І.М.), фізичного виховання (кер.Вініков В.В.). Робота в методичних комісіях (об’єднаннях) була спланована з урахуванням науково-методичної проблеми, над якою працює школа, запитів  учителів, узгоджена з планом роботи школи.  Поряд з традиційними, в школі практикувались такі форми проведення засідань, як методичний тренінг, естафета, міст, практикум, ділова гра, консультація тощо.





Діяльність досвідчених вчителів, в процесі навчання і виховання молодших школярів, спрямовувалась на вдосконалення  їхньої теоретичної і практичної підготовки, необхідної для практичної діяльності.
Протягом року було вивчено, узагальнено та систематизовано досвід вчителів початкових класів школи з впровадження інтерактивних форм навчання та розвитку творчої особистості, видано інформаційно-методичні бюлетні та проведено міський семінар для голів МК «Творчий вчитель – успішний учень»

Молодші школярі беруть участь в різноманітних конкурсах: міжнародний конкурс з української мови  ім. П. Яцика (переможець міського конкурсу ІІІ – є місце  учень 4-А класу Єдинак Владислав), міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» (109 учасників), Всеукраїнський природничий  інтерактивний  конкурс «Колосок»  (113 учасників), конкурс знавців англійської мови «Грінвіч»: золоті сертифікати ( учні 2-А класу Бригадир Матвій, Войтович Ілля), срібні сертифікати ( учні 2-А класу Кавчук Андріана, Костюк Софія, Крива Юлія, Гуменюк Дарина),  ( учні 3-Б класу Стахов Владислав, Ярошевський Роман,Мукомела Катерина),                                                                                              міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної грамотності « Бобреня»  (І-е місце Єдинак Владислав (учень 4-А класу), конкурс кращий читець шкільної бібліотеки Цабаль Марія ( 2-В клас), Жорняк Катерина , Марфіян Богдан              (3-Б класу) – 2016 року .
Вчителі проводять конкурси, вікторини, свята. Цього року проведено вчителями  42 виховних заходи. Традиційними стали шкільні  конкурси  читців  творів Т. Г. Шевченка та  Лесі  Українки. Переможцями стали учні 1-х класів:  Філь Вікторія, Мельничук Анастасія, Мельник Софія, 2-х класів : Костюк Софія, Гулько Анастасія, Вітик Арсен,Цабаль Андрій; 3-х класів : Хмелівський Микола, Кизима Вікторія, Кічула Діана; 4-х класів: Єдинак Владислав, Марущак Катерина. Велика робота проводиться вчителями з розвитку духовності, любові до своєї держави і народу, вивчаються українські народні традиції та звичаї. Свідченням цього є традиційні у початковій школі фестиваль колядок та фестиваль веснянок, свято Стрітення, вистави до дня Святого Миколая, виховні години “Духовні розважання”, екскурсії до Зарваниці. Під девізом «Люби і знай свій рідний край»  школярі з учителями подорожують мальовничими куточками Тернопільщини та сусідніх областей сім’ї кожен клас висаджує кущ калини.


Засідання учителів математики, інформатики та фізики проводились у вигляді конференції, «фестивалю ідей», круглого столу.
Протягом навчального року здійснювались взаємовідвідування уроків. Матеріали досвіду роботи Ільчук Л. М. надруковані в газеті «Математика» (ТОВ Видавничий дім «Перше вересня»).
Вчителі підвищували свою фахову майстерність самостійно та беручи участь у конференціях, семінарах як шкільних так і міських, зокрема семінар Захарійченка Ю. О. (підготовка до ЗНО).
Учителі Константинова С. М., Кравчук Т. П., Ільчук Л. М., Островська Л. І. активно ведуть власні блоги, на сторінках яких діляться інформацією, методичними напрацюваннями з учнями, батьками, колегами.
24.03.2016 р. Виступ на обласному семінарі-практикумі для учителів області «Майстер-клас» і презентація матеріалів обласного етапу конкурсу «Учитель року — 2016» у номінації «Математика».
Під час навчального року проводилась позакласна робота: предметні олімпіади, тиждень математики, протягом якого відбувся конкурс математичних газет, «Турнір юних математиків та інформатиків» (в 10-А класі Ільчук Л. М.), міжнародний математичний конкурс «Кенгуру — 2016» (160 учасників), міжнародний фізичний конкурс «Левеня — 2016», міжнародний конкурс юних інформатиків «Бобер — 2016».
Систематично поповнюється кабінет математики новими дидактичними матеріалами, щорічно здійснюється передплата фахових газет та журналів.

   Учителів природничих наук  об'єднувало бажання і вміння працювати, аналізувати результати своєї роботи та своїми індивідуальними якостями впливати на становлення учнів, як творчо мислячих, високоморальних, соціально адаптованих особистостей.
На базі школи були проведені у 2015-2016 н.р.:
ü Семінар  для молодих вчителів біології та хімії.
Відкритий урок: «Органи кровообігу:серце і судини. Будова і функції серця.»  (Бенч О.В.)
Відкритий урок: « Валентність. Складання формул бінарних сполук за валентністю » (Переяславська С.С.)
ü Засідання креативної групи вчителів біології м.Тернополя:
« Використання технології схемних і знакових систем на уроках біології». (Бенч О.В.)
ü Засідання методичного об′єднання вчителів біології міжшкільного округу «Дружба»: «Формування компетентності продуктивної творчої діяльності на уроках біології.»  (Губар Т.В. , Бенч О.В.)




 Учителі та учні нашої школи брали участь у міських, обласних,  всеукраїнських та міжнародних природничих конкурсах. В міжнародній природознавчій грі «Геліантус» взяли участь 96 учнів 5-11 класів. Творча робота учителів природничих наук та учнів школи  була відзначена дипломами та нагородами при проведенні «Наукових пікніків».
У своїй роботі вчителі іноземних мов впроваджували інноваційні технології, поєднували групові та індивідуальні форми роботи.






Учні школи стали активними учасниками Всеукраїнських конкурсів з англійської мови «Грінвіч», французької мови «Галлус», німецької мови «Орлятко»  та Всеукраїнської гри з англійської мови «PUZZLE». Головною метою діяльності вчителів в 2015-2016н.р. було створення ситуації успіху для розвитку особистості дитини, надання  можливості кожному учню відчути радість досягнення успіху, усвідомити свої здібності й почати вірити у свої сили. З цією метою в школі були проведені:
ü Міський семінар-практикум: «Особистісно-орієнтований підхід у навчанні іншомовного спілкування» (Гогусь О. В.)
ü  Міський семінар-практикум для молодих вчителів іноземної мови міста на тему: «Шляхи вдосконалення уроку іноземної мови» (Горін Г. Т.)
ü  Майстер-клас  “Підготовка учнів до проведення тестових завдань” ( міс Константинова Катерина, вчитель Avenul Primary School м. Лондона Великобританія  )
ü  Я і франкомовний світ ( Тулай Г.Т.)
Вчителі української мови і літератури підвищували свою фахову майстерність самостійно та беручи участь у конференціях, семінарах як шкільних так і міських.
Ними проведено такі заходи:
9 листопада — День української мови і писемності
21 лютого — Міжнародний день мови (оформлення стінгазет)
25 лютого — 145 років від народження Л. Українки (виховні години 7-А клас (Козак О. Б.), 9-А клас (Луканюк М. С.))
Березень — 202 роки з дня народження Т. Г. Шевченка (літературні читання) (конкурс читців поезії Шенціс Олександра ІІІ місце)
06 травня — літературно-мистецька композиція до Дня Матері «Тобі, матусю» (Марціяш О. І. 5-В клас)
Під час навчального року проводилась позакласна робота: предметні олімпіади, міжнародний конкурс ім. П. Яцика, відзначення Дня української писемності та мови, мовно-літературний конкурс учнівської творчості імені Тараса Шевченка (Костишин Катерина 8-А клас ІІІ місце у ІІ етапі). 
У 2015-2016  навчальному році методична робота учителів історії була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження ефективних технологій навчання і виховання; створення умов для формування ключових компетентностей учнів та професійної компетентності педагогів. Головним напрямком у роботі методоб’єднання педагоги обрали модернізацію навчально-виховного процесу  шляхом впровадження інтерактивних технологій, новітніх технологій.
Адміністрація школи та педагоги прийняли активну участь у Всеукраїнському  семінарі Школи педагогічної майстерності «Педагогічний стартап».

Учасники педагогічного стартапу відвідали відкритий урок  та майстер-клас переможця Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015» у номінації «Правознавство» Кульчицької Т.В.
Вчителі з різних областей України зійшлися на думці, що творчий педагог завжди має широкі можливості для інноваційної діяльності. Саме він може експериментувати, коригувати методики навчання, пропонувати нові технології та методи навчання підростаючого покоління.
Удосконалення професійної майстерності вчителя є одночасно й серйозним поштовхом до самоосвіти, умовою його успішної, творчої праці. Школа постійно відкрита для громадськості міста. Так у 2015-2016 н.р. на базі школи заступником директора Кравчук Т.П. був поведений  семінар для заступників директора з виховної роботи: Кавярня-майстерня  “Імідж”
 “ Роль заступника директора з виховної роботи у формуванні позитивного іміджу закладу ”

Тільки інноваційна за сутністю освіта може виховати людину, яка живе за сучасними інноваційними законами глобалізації, є всебічно розвиненою, самостійною, самодостатньою особистістю, котра керується в житті власними знаннями і переконаннями. Загалом, це більше потрібно суспільству, ніж освіті чи конкретній людині, бо без всебічно розвиненої особистості неможливо ні розбудувати основи демократії, ні досягти параметрів економічно розвинених країн.
З цією метою щорічно проводиться міський конкурс "Парадигма освітніх інновацій",  під час якого у 2015-2016 н.р. педагогами школи  Кузь В. М. та  Ягнюк Т.П.   було презентовано освітні інноваційні технологій, методики навчання та виховання.

Робота вчителя англійської мови Ягнюк Т. П. «Доцільність викорис-тання навчальних мультфільмів та Інтернет ресурсів на уроках англійської мови у початковій школі» здобула ІІІ місце.
У навчальному закладі функціонує школа професійної майстерності (кер. Губар Т.В.). Результатом її діяльності став хіт-парад відкритих уроків та виховних заходів «Перлини досвіду».
Традиційним стало проведення педконсиліумів (керівники Губар Т.В., Боднарчук Г.В.) між класоводами 4-х класів та вчителями предметниками, класними керівниками, що працюють в 5-х класах, класоводами 1-х класів для забезпечення дидактичного принципу наступності  та перспективності навчання і виховання учнів при переході зі школи І ступеня до школи ІІ ступеня.
Педконсиліум проводився у формі презентації з подальшим обговоренням даної проблеми.

Завдяки посиленню роботи учителів – предметників  з обдарованими дітьми, за останні роки поступово зростає результативність виступу шкільних команд на другому етапі Всеукраїнських предметних олімпіад.
Призери ІІ етапу Всеукраїнських предметних олімпіад:
Костишин Катерина ( учениця 8-А) - перше місце в олімпіаді з історії та   третє місце в олімпіаді з фізики;
Коваль Богдан (учень 9-Б класу) - перше місце в олімпіаді з трудового навчання;
Кобринович Марта (учениця 11-А класу) - перше місце в олімпіаді з трудового навчання;
Волощук Яна (учениця 8-Б класу) - друге місце в олімпіаді з французької мови;
Скруйбис Світлана (учениця 11-А класу) - друге місце в олімпіаді з правознавства та  третє місце в олімпіаді  з історії;
Цуп Юрій (учень 9-А класу) - третє місце в олімпіаді  з фізики та  третє місце в олімпіаді  з історії;
Михайлів Андрій (учень 10-А класу) - третє місце в олімпіаді  з астрономії та  третє місце в олімпіаді  з хімії;
Цокало Вікторія ( учениця 9-А) -  третє місце в олімпіаді  з англійської мови;
Капуш Ірина (учениця 11-А класу) - третє місце в олімпіаді  з англійської мови;
Редьква Ольга ( учениця 9-Б) - третє місце в олімпіаді  з трудового навчання.
Учениця 9-А класу Цокало Вікторія стала переможницею ІІІ туру програми обміну майбутніх лідерів «Flex».

 Результати атестації свідчать, що методична робота в школі систематично стимулює педагогічних працівників до підвищення кваліфікаційного рівня.  
Атестація здійснювалась на основі:
§ комплексної оцінки рівня педагогічної діяльності шляхом проведення контрольних робіт, зрізів знань, тестування;
§ відвідування уроків, позакласних заходів;
§ здійснення аналізу освітнього процесу в загальноосвітньому закладі з урахуванням думки батьків та анкетування учнів.
Слід зазначити, що в школі працює творча група з проблеми „ Інтерактивний підхід до атестації педагогічних працівників” ( кер. Губар Т.В.). Творчі звіти вчителів, що атестувались та звіт атестаційної комісії про атестацію педагогічних кадрів відбулись у формі презентації з використанням мультимедійних технологій.
Належна робота здійснюється в напрямку підвищення фахової майстерності вчителів у ході курсової підготовки. План курсової підготовки виконано.

   З метою ознайомлення з науково-методичними досягненнями, поширенням перспективного педагогічного досвіду та впровадженням в практику роботи удосконалених існуючих та нових технологій навчання в школі систематично проводиться конкурс „Вчитель року 2016.  
Ільчук Л. М. здобула перемогу в міському, обласному етапах Всеукраїнського конкурсу «Учитель року — 2016» у номінації «Математика» та стала фіналістом третього (заключного) туру даного конкурсу.   

17-19 березня 2016 року в Київському Палаці дітей та юнацтва відбулася Сьома міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти».
Організувала і провела виставку Компанія «Виставковий Світ» за підтримки та участі Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України.

Цьогоріч у роботі виставки взяли участь 750 учасників із 25 регіонів України, Польщі, Канади, Латвії, Словаччини, Словенії, Франції, США, Австрії, Німеччини, Швейцарії, Чехії, Литви, Кіпру, Білорусії, Молдови, Естонії.
Основні пріоритети освіти Тернополя у Сьомій Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2016» вже вдруге презентував Тернопільський комунальний методичний центр науково – освітніх інновацій та моніторингу. До офіційного каталогу Міжнародної виставки увійшла інформація про освітні пріоритети управління освіти і науки Тернопільської міської ради, методичного центру та 17 навчальних закладів міста. 
У номінації «Міжнародна співпраця як невід’ємна складова інноваційного розвитку національної освіти та науки » робота вчителя іноземної мови Глухої Світлани Михайлівни «Співпраця із закордонними навчальними закладами як можливість професійного вдосконалення вчителів та мовної практики учнів» отримала диплом та срібну медаль.

Аналіз стану методичної, навчально-виховної роботи, анкетування учителів, учнів, батьківської громадськості, результати атестації педагогів дають підстави вважати, що основні завдання загальношкільної науково-методичної проблеми на 2015-2016 н.р. педагогічним колективом реалізовані.

Немає коментарів:

Дописати коментар